Pružinový brzdový válec JIKOV 4463
Součásti brzdového pružinového válce
Brzdový pružinový válec se skládá z těchto hlavních součástí:
- těleso válce
- víko
- akumulační pružiny
- píst provozní brzdy
- píst nouzové brzdy
- pístnice
- protiprašná manžeta
- uvolňovací šroub
Žebrovaný válec kompresoru je chlazen vzduchem. Klikový hřídel je uložen ve dvou valivých ložiskách a opatřen kuželem pro nasazení ozubeného kola. Ojnice má dělenou hlavu, ve které je umístěno ložisko pro klikový čep a oko se zalisovaným pouzdrem pro pístní čep.
Jazýčkové, lamelové ventily jsou samočinné. Sání kompresoru musí být zajištěno přes účinný čistič, který může být totožný s čističem nasávaného vzduchu pro motor. Do sání kompresoru nesmí být zavedeno odvětrání klikové skříně motoru.
Použití:
Brzdový pružinový válec Jikov 4463 se používá k ovládání brzdového klíče u vozidel se vzduchotlakovou brzdou a slouží při vhodném zapojení jednotlivě nebo v kombinaci jako brzda provozní, nouzová a parkovací. Při poklesu tlaku v komoře provozní brzdy na 0 MPa a max. přetlaku 4,8 MPa v komoře nouzové brzdy se píst s pístnicí plynule vrací do výchozí polohy.
Typická aplikace:
- TATRA 815
- Objednací číslo: 983-1001
- Provozní přetlak: do 0,8 MPa
- Provozní teplota okolí: -40 až +60 °C
- Hmotnost: 8,7 kg
Vyrábí AUTOKOM, spol. s r.o.
Kontakt: +420777577834, nd@autokom.cz