KIA NIRO v České knize rekordů
Společnost KIA MOTORS CZECH sradostí oznamuje, že hybridní městský crossover Kia Niro HEV byl oficiálně zapsán do České knihy rekordů jako Nejúspornější hybrid vreálných podmínkách v ČR sprůměrnou spotřebou 3,89 l/100 km. Stalo se tak přesně 11 měsíců poté, co se Niro zapsalo do Guinnessovy knihy rekordů® jako nejúspornější vůz shybridním pohonem, když přejelo napříč USA srekordní průměrnou spotřebou 3,7 l/100 km. Niro tak znovu dokazuje, žedělá čest svému titulu Ekologické auto roku 2017 v České republice.
„Zápis crossoveru Niro do Guinnessovy knihy rekordů nám všem udělal na konci minulého roku velkou radost. Přemýšleli jsme však, nakolik se bude reálná spotřeba lišit vpodmínkách, které mohou řidiče potkat v České republice. Ať už jde o specifický terén či povětrnostní podmínky. Postupně vnás proto uzrávala myšlenka vyzkoušet Niro vtypickém českém podzimním počasí,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH. Pokus o vytvoření českého rekordu nakonec provedla nezávislá motoristická redakce Autoweb pod dohledem Agentury Dobrý den* a jejího oficiálního komisaře rekordů pana Tomáše Hrabánka ve dnech 28.‑30. října, tedy za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek při přechodu tlakové níže Herwart přes Českou republiku.
Během své cesty za českým rekordem a titulem Nejúspornější hybrid vreálných podmínkách vČR ujel crossover Niro za 8:01 hodiny čisté jízdy celkem 493 kilometrů. Průměrná rychlost jízdy tak činila 61,5 km/h. Během své cesty Niro spotřebovalo 19,18 l paliva a při spotřebě 3,89 l/100 km tak ustanovilo nový český rekord ve spotřebě paliva vreálných podmínkách mezi hybridními vozy. Přiceně paliva 31,20 Kč za litr urazil vůz celou vzdálenost scelkovými náklady ve výši 598,40 Kč. Celou trasu Praha – Krušovice – Loket – Karlovy Vary – Chomutov – Most – Litoměřice – Doksy – Dubá – Mělník – Praha tak Niro dokázalo ujet snáklady, které dosahovaly pouhé 1,20 Kč za ujetý kilometr.
Vozidlo nebylo před jízdou nijak upravováno a pro cestu byl použit standardní sériový vůz se standardní výbavou. Aby bylo Niro doopravdy testováno vreálných podmínkách, tvořili posádku dva lidé a jejich zavazadla. Celková hmotnost vozu tak přesahovala normovanou provozní hmotnost přibližně o 130 kg. Během jízdy byly využívány všechny prvky přispívající kcestovnímu komfortu posádky jako topení, klimatizace pro odmlžování skel, nabíjení mobilních zařízení, audiosystém apod. Tlak v16“ pneumatikách nebyl nijak upravován a činil předepsaných 2,5 baru.